Forum gildii Hellground
GrillMaster
(Karazhan) Attumen the Huntsman (pierwszy bos)
Typ: Undead
PŻ: 350k
Ataki i Umiejętnosci:
Faza 1:
Attumen
* Atak melee: Zadaje 1600 - 2100 obrażeń
* Shadow Cleave: Cleave za około 4k
* Mount Up: Kiedy Midnight (koń) ma 25% Attumen wsiadzie na niego. Lista aggro zostaje wyczyszczona a Attumen całkowicie się uleczy (rozpoczyna fazę druga).
Faza 2:
Attumen:
* Atak melee: Zadaje 1600 - 3300 obrażeń
* Shadow Cleave: Cleave za około 4k
* Charge: Wywraca wybrany cel.
Strategia:
[F1]
Przed faza 1 OT - off tank ma czas na zlapanie aggro na Midnight. Po chwili pojawia się Attumen (koń powinień mieć juz jakies 95%). Zajmuje sie nim nasz MT - main tank. Odsuwa go od raidu bo wali cleavem za 4k. Gdy zjedziemy Midnight do 25% Attumen wsiadzie na konia i zacznie się faza druga.
[F2]
Aggro resetuje się w momencie gdy Attumen wsiada na konia, więc dajemy MT chwile na wygenerowanie threata (misdirection rulez). Boss nadal używa Cleave'a więc musi zostać odpowiednio ustawiony. Poza tym uważamy na losowe szarże (potki i bandaże, HSki wskazane).
W tej walce badzo ważne jest aggro, więc wskazane jest posiadanie OMENa . To jest prosta walka i ma na celu sprawdzić czy mamy odpowiedni gear by zaczynać te instancje. Poza tym to po prostu worek z lootem
Offline
2. Moroes
Obrażenia wręcz na MT mniej więcej od 1600 - 2500
Vanish - Jak u rogala, znika, ale nie czyści aggro. Po pojawieniu się atakuje osobę o najwyższym aggro.
Garrote - Po zniknięciu Moroes używa Garrote, który zadaje 1000dmg przez 5 minut co 3 sekundy (w sumie 100 000 dmg ) Można to usunąć za pomocą dwarfowego Stoneform, paladyńskiego Divine Shield, magowego Ice Block oraz paladyńskiego Blessing of Protection.
Blind - Oślepia osobę o drugim, największym aggro, może zostać usunięte przez druida (poison)
Gouge - Ogłusza gracza o największym aggro czyli MT i zaczyna atakować osobę o 2 największym aggro.
Enrage - Przy 30% hp Moroes powiększa się
Bossa pulluje MT, strzelając do niego albo podchodząc pod platformę na której stoi. Moroes przychodzi z 6 addami. Koniecznie kilka z nich trzeba wykluczyć z walki. Przydają się tu priestci, którzy mogą uwięzić jednego undeada, paladyni mogą fearowac undeadow, a hunterzy uwięzić w pułapce. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie przez rogala [Crippling Poison II] oraz [Mind-numbing Poison] Spowoduje to spowolnienie adda dzięki czemu, wszycy ranged dps bedą mogli go zabić bez pomocy tanka. Jak pojawią się priesci, muszą zginąć najszybciej. Na szczęście tak sie składa, że łatwo ich zabić, trzeba dispelować ich greater healy od holy priesta i mana burn od shadow priestów. Jak pojawią się warriorzy powinni pozostać jak najdłużej unieruchomieni i wyeliminowani z walki( nie zabici ), ponieważ są bardzo trudni do zabicia - jak zostanie sił należy zając się nimi po bossie. Całą reszte trzeba zabić jak najszybciej i skupić się na samym bossie. Addy nie mogą sobie dowolnie biegać, ponieważ healerzy łatwo mogą ściągnąć ich aggro, i po 2 strzałach paść.
Więc hunterzy i paladyni mają pełne ręce roboty
Przy bossie powinno byc dwóch tankow OT powinien mieć drugie zaraz po MT aggro, gdyż po użyciu Gouge przez Moroesa atakuje on osobe o 2 najwyższym aggro. Kiedy boss blinduje OT druid albo paladyn powinien natychmiastowo to dispelować (poison). Moroes vanishuje sie co niecałą minute, po czym zaraz używa garrote. Jeśli nie może zostac dispelowane przez paladyna, to ta osoba musi być leczona do zabicia bossa
Informacja dla Hunterow/Warlockow - Uważać aby pety nie atakowały zamrożonych bądź uwięzionych addow.
Podsumowanie:
Addy Moroesa, razem, są niemal równie silne jak boss, tak więc trzeba je wyeliminować jak najszybciej (poza warriorami. Nie opłaca się ich zabijać przed bossem) Paladyn musi dispelowac Garrote (1000dmg/3s) Trzeba też uważać na aggro, żeby nie było ono większe od OT
Ostatnio edytowany przez Kaishi (2010-08-17 07:59:42)
Offline
GrillMaster
3. Maiden of Virtue
Obrazenia na tanku 2500-3500 co 1,8 sekundy i 4000-5000 crushing blow
Holy Fire Zadaje obrażenia 3000-3500 od ognia oraz 1750 co 2 sekundy przez 12 sekund. Boss atakuje tym czarem dowolną osobę poza walczącymi wręcz.
Holy Wrath AoE podobne do Venoxisowego chain lighting. Przeskakuje do 4 celów, za każdym razem zadając wiecej dmg. 1 cel okolo 2000 ostatni 5400
Repentance Maiden of Virtue co mniej więcej 30s rzuca Repentance. Polega na tym, że cały raid na 10s jest zestunowany. Obrażenia przywracają normalny stan. Nie można dispelować
Maiden powinna być tankowana tam gdzie stoi. Reszta raidu, nie walcząca wręcz wraz z healerami powinni stać wokół bossa ( mniej więcej tak jak rozmieszczone są filary w komnacie ). Najtrudniejszą fazą do przetrwania jest, gdy boss żuca Repentance. Tank przez 10s powinien przetrwać bez healera. (jest jeden wyjątek, który opisze później) Tutaj nasi kapłani i druidzi powinni się wykazać używając jak największej ilości HoTów. Tank używa wszystkich umiejętności podtrzymujących go przy życiu. Aby wszyscy atakuący z odległości unikneli AoE każdy stoi przy oddzielnym filarze. Każdy atakujący z odległości powinien być zaopatrzony w miksturek absorbującą fire dmg na wypadek dostania z Holy Fire. DoT zostający po Holy Fire trzeba natychmiast zdjąć. Paladyn i melee dps powinni stać za bossem. To tak w encyklopedycznym skrócie.
Jak już pisałem, najtrudniej jest przetrwać Repentance, bo nie ma kto healować tanka. Są dwie dobre taktyki, żeby sobie poradzić.
1. Paladyn rzuca na tanka Blessing of Sacrifice, spowoduje to, że będzie otrzymywał część obrażeń od bossa, ale po otrzymaniu dmg w czasie trwania Repentance, będzie mogł leczyć. Pala musi być przygotowany na użycie Divine Shield, bo szansa na ściągniecie aggro z bossa jest większa.
2. Leczenie głównie przez HoTy, im więcej tank będzie miał ich na sobie tym łatwiej będzie mu przeżyć. HoTy + 1 leczący paladyn powinno wystarczyć.
the cruator
umiejetnosci bossa:
a) odporny na arcane
b) co jakis czas przywoluje 1 adda (Arcane Flare), add pocina AOE
arcane dmg 10yd za okolo 500-900 dmg
c) keidy skonczy mu sie mana, wchodzi w Evocation, przez 20sec zbiera
200% obrazen
d) arcane bolt (4000-5500 arcane dmg) na osobe druga w agro (warlock
ftw!Razz)
e) na 15% wchodzi w enrage i przestaje summonowac addy
Sama walka jest w miare prosta. Tank przy bossie odwroconym do raidu,
reszta osob ustawiona w polkolu wokol bossa (na zmiane healer+dmg).
Melee dps bez przypisanej pozycji wyjsciowej. Glownym priorytetem sa
przywolywane addy. Przy dobrym dpsie bedzie jeszcze mozliwosc zadania
dmg Curatorowi, zanim pojawi sie kolejny add. Wazne jest trzymanie
dotow na Curatorze, co w praktyce winduje warlocka na drugie miejsce w
aggro i to on bedzie dostawal arcane bolt caly czas (arcane ressist
gear BARDZO polecany). A wiec doty, add, boss, add, boss i tak w kolko
do momentu kiedy jego mana siegnie 10%. Warto wtedy dac znac na TSie,
ze zaraz evocation (podczas evo Curator nie przywoluje addow). Podczas
samego evocation nasze melee (warrior dps i rogue) zajeli sie ostatnim
addem (tym przywolanym z tych 10% many), natomiast caly raid powinien
sie skupic na Curatorze.
Cala sekwencje powtarzac do upadlego (z naszego doswiadczenia wynika,
ze 3 evo to jest max, w tym czasie Curator powinien miec juz wlasnie
okolo 15% zycia).
Walka nie jest skomplikowana, raczej testuje dmg calego raidu.
do zapamietania:
- przywolywany add (to glowny priorytet, bija wszyscy poza healem i
tankiem)
- doty + arcane ressist gear na locku
- podczas evocation melee wykancza ostatniego adda, reszta bije tylko
w Curatora
- po wejsciu w enrage (15% zycia) Curator juz jest praktycznie nasz
Offline